|
Post by Gerhard on Apr 19, 2007 18:55:50 GMT 1
Dag mensen, ik ben nieuw bij de club en heb een vraag voor jullie. wil graag een zender kopen maar welke. Is een Futaba Field Force 8 zender (T8UP), 35Mhz, PCM1024 een goede keus koop hem wel tweedehands. Graag jullie reacties
|
|
|
Post by Marcel on Apr 20, 2007 17:20:10 GMT 1
Hoi Gerhard,
Ten eerste welkom bij de club!
De keus van een zender hangt er een beetje vanaf wat je eventueel in de toekomst wilt gaan doen met vliegen. Ik bedoel.. blijft het bij vliegtuigen, of ga je misschien ook nog helivliegen oid. En wat voor soort modellen zit je aan te denken om later mee te gaan vliegen...
De zenders die je opgeeft is op zich niks mis mee, al zou ik ze niet 2e hands aanschaffen (tenzij het van een bekende is). Je weet nooit wat er met een 2e handsje is gebeurt namelijk...
Groetjes, Marcel
|
|
Rutger
Modelvlieger
have a nice flight
|
Post by Rutger on Apr 23, 2007 21:41:36 GMT 1
Gerhard,
Welkom bij de club en op het forum.
Ik ben het niet eens met marcel eens dat je een zender niet 2e hands kan kopen. Ik heb mijn zender via ebay gehaald tegen een goede prijs. Deze was dan wel niet 2e hands maar jeroen heeft hem wel 2e hands gekocht en daar zijn geen problemen mee.
De zenders die je opgeeft zijn inderdaad goede zenders. ik ben het wel met marcel eens dat je moet kijken in de toekomst. blijf je bij vliegen of ga je ook eventueel heli vliegen?. Ik heb persoonlijk in het begin (financieel probleem) een zender gekocht waar ik nu spijt van heb. Ik heb nu binnen een jaar al 2 zenders gekocht. Ik adviseer je ook te kijken hoeveel kanalen je voorlopig nodig hebt. Als je de komende jaren niet meer als 7 kanalen nodig hebt is misschien de nieuwe Spektrum zender wel wat voor je. Deze werkt op een nieuw systeem namelijk het 2.4 ghz. Meer informatie vind je wel op dit forum of op het modelbouwforum. Of je kan even aan Tom Broens vragen hoe hij bevalt. Deze zender is namelijk NIEUW rond de 350 en 400 euro. Over de PCM 1024 kun je aan richard van der veldt dingen vragen. Hij heeft deze in bezit.
Dus ik zou zeggen, denk goed na voor je wat koopt!
Gr. rutger
|
|
|
Post by Richard on Apr 24, 2007 23:08:41 GMT 1
Hahaha, Rutger gaat voor de maximale aantal postings op het forum. Mooi man...
|
|
Rutger
Modelvlieger
have a nice flight
|
Post by Rutger on Apr 25, 2007 21:02:19 GMT 1
Tuulk lekker dom lullen richard.. geloof dat ik al heel veel post heb.. Er moet trouwens gemaaid worden richard.. Zou je het mij of jeroen ook kunnen uitleggen, want het is wel makkelijk als meerdere mensen het kunnen. Dat we niet afhankelijk van jou zijn. Wij zijn er zowat elke avond dus dat is denk ik het makkelijkste
|
|
|
Post by Arnold on Apr 26, 2007 8:12:01 GMT 1
Misschien kan Marcel dit ook wel... als materiaal beheerder zou ie dat wellicht kunnen...
|
|
|
Post by Richard on Apr 26, 2007 8:49:05 GMT 1
Vroeger hadden veel mensen de gewoonte om te gaan maaien. Echter kwam dat het leven van de grasmaaier niet ten goede. Daarom hebben we ervoor gekozen dat maar weinigen onder ons op de maaier gaan. Ikke, Frans, Marcel en Patrick zijn de maaiers. Als materiaalbeheerder zou Jeroen ook wel in aanmerking komen. Mocht ik vandaag nog tijd hebben, zal ik maaien. Er moet ook weer Diesel gehaald worden, geloof ik.
|
|
|
Post by Gerhard on Apr 27, 2007 15:25:28 GMT 1
Ik ben van plan om zwevers te gaan vliegen en eventueel een motorkist. Geen heli.
Mijn oog is op een Graupner MX 12 computer zender gevallen. Is dit wat? Kan ik hiermee een grote zwever vliegen? (genoeg kanalen) Hoor graag van jullie
|
|
|
Post by Richard on Apr 27, 2007 16:24:38 GMT 1
Gerhard : Gezien dat er een redelijk aantal clubleden zijn die motorkisten vliegen met een MX-12 zal het denk ik wel toereikend zijn. Ik weet alleen niet genoeg af van Graupner zenders om te weten welke soort mixen en mogelijkheden deze zender bied t.a.v. zweefvliegen. Standaardzwevers tot 4 meter moet wel lukken, lijkt me. Ik zou anders gewoon de handleiding moeten lezen.
|
|
|
Post by Gerhard on May 1, 2007 15:47:00 GMT 1
Nou ik heb een deal gedaan. Zender MX12 Graupner, 1x Taxi Cup II vliegklaar, start kist, zwever electra, div. onderdelen. Nu kan ik vliegen. Pas dus maar op. Ik moet het nog leren.
|
|
|
Post by Micha on May 5, 2007 18:25:10 GMT 1
hoi iedereen,
ben (nog) geen lid van de club maar heb wel intresse. Heb sinds vandaag RealFlight G3.5 op mijn pc staan + controller. 2e hands overgenomen van iemand. Moet zeggen dat ik al redelijk kan vliegen op de PC maar dat in het echt is het natuurlijk een stuk moeilijker.
Kan iemand mij aanraden waar ik het beste mee kan beginnen? Ik zoek iets wat in eerste instantie betaalbaar is en tegen flinke stootjes kan, verwacht wel dat er in het begin genoeg fout kan gaan.
alvast bedankt.
-Micha
|
|
|
Post by Richard on May 7, 2007 9:27:51 GMT 1
Hey,
Realflight is een top-programma, fladder er zelf ook nog veel mee rond. Voor wat betreft je keuze van een modelvliegtuig, hangt het er natuurlijk vanaf wat je leuk vind, motorvliegen, zweefvliegen, helicoptervliegen ed. Wellicht kun je eerst beter langs een modelvliegvereniging gaan en daar kijken wat veel gebruikt wordt, en hoe ze daar qua zenders en knuppelbezetting zijn. Anders moet je het geleerde op de simulator op de club wellicht weer wat gaan afleren, en dat is erg moeilijk.
|
|
|
Post by Micha on May 7, 2007 11:14:03 GMT 1
Als ik straks echt een top model ga kopen wil ik toch een WW2 fighter hoewel in RealFlight de WW1 dubbeldekkers ook lekker vliegen. Als eerste vliegtuig maakt me het weinig uit verder...als ik er maar van leer.
Wat bedoel je precies met Zender en knuppelbezetting? Dat bv de linker gas is en de rechter omhoog/omlaag etc? Dat kun je toch ook persoonlijk weer instellen? Bij mijn RealFlight zit bv het gas rechts.
-Micha
|
|
Henk
Beginner
|
Post by Henk on May 7, 2007 19:01:22 GMT 1
Hoy Micha,
Wat betreft je vraag: Wat bedoel je precies met Zender en knuppelbezetting?
In het algemeen bedoelen we daarmee dat de zender bij de knuppel moet passen die de knuppels in de handen heeft.
De knuppels of ook wel hendeltjes genoemd dienen als onder te worden ingesteld: Linker hendeltje omhoog (van je af) is down en omlaag (naar je toe) is up. Linker hendeltje naar links is staartroer naar links sturen (links af) Linkerhendeltje naar rechts is staartroer naar rechts sturen (rechts af) Rechterhendeltje omhoog (van je af) is gas erbij en omlaag (naar je toe) is van het gas af Rechter hendeltje naar links is Ailerons laten het vliegtuig naar links rollen (linker vleugel zakt. Rechter hendeltje naar rechts is Ailerons laten het vliegtuig naar rechts rollen (rechter vleugel zakt.
En of we de hendeltjes knuppels noemen of de knuppels hendeltjes..... het blijven knuppels aan de knuppels! javascript:add("%20;)")
|
|
|
Post by Micha on May 7, 2007 19:03:14 GMT 1
Dag Henk, zo is mijn RealFlight ook ingesteld dus dat zit wel goed lijkt me
|
|