|
Post by Maarten on Mar 30, 2005 9:54:42 GMT 1
Ik ben van plan het modelvliegen op te pakken, na jaren geleden een blauwe maandag gevlogen te hebben met de "Woody"van Robbe. Is de "Easy Star" van Multiplex een goede beginners kist? (Ik wil graag electro-zweven)
|
|
|
Post by Richard on Mar 31, 2005 8:59:50 GMT 1
Dag Maarten, Ik neem aan dat je het over dit volgende kistje hebt : Voor een electrozwever is het eigenlijk een te klein vliegtuigje. 83cm is echt aan de kleine kant. Niet alleen om redelijke zweefeigenschappen te hebben, maar ook om een beetje rustig en stabiel mee te kunnen (leren) vliegen. Niet netjes van Multiplex om te zeggen dat dit een beginnerskist is, maar dat komt tegenwoordig wel vaker voor, zoals die kunststof bijna kant-en-klaar toestelletjes van bv. Conrad. Voor een electrozwever waar je mee kunt leren vliegen, èn dan daarna nog een hoop vliegplezier mee kunt hebben, zul je iets moeten zoeken met een spanwijdte rond de twee meter. Daar zijn er best veel van te vinden. Waarschijnlijk ook wel via e-Bay of marktplaats zijn er volledig complete, vliegklare modellen te krijgen, als je geen zin hebt om te bouwen. Succes, en veel plezier..
|
|
Maarten
Beginner
Let the sun shine on your face, and the wind blow in your back
|
Post by Maarten on Mar 31, 2005 16:19:59 GMT 1
Richard, Bedankt voor je reactie. Ik wil niet betweterig doen, als nieuweling ;D Maar volgens Multiplex is de spanwijdte 1,37 meter. Komt dat al beter in de buurt?
Groeten Maarten
|
|
|
Post by Richard on Mar 31, 2005 20:15:52 GMT 1
... betweterig? Oh nee, daar kan ik mee leven, maar je hebt gelijk, hij is inderdaad 1.37m, heb ik even verkeerd gekeken. Toch is dat nog geen 2 meter. Tussen 1m40 en 1m60 is meestal een spanwijdte van een model-motorkistje, zoals een Charter of een Taxi, dus nog wel aan de kleine kant voor een zweefvliegtuig.
Mijn eerste modelkist was ook een zwevertje, een Sunny 2000, wel echte 200 centimeters spanwijdte.
|
|
Maarten
Beginner
|
Post by Maarten on Apr 7, 2005 18:46:29 GMT 1
Heb je nog voorstellen voor een goede beginners electro-zwever? Ideeen zijn altijd welkom, want op het laatst zie je door de vleugels de kisten niet meer
|
|
Maarten
Beginner
|
Post by Maarten on Apr 7, 2005 19:20:19 GMT 1
Nog zo'n beginnersvraag.... hoe zit met rolroeren??? Is dat een optie voor beginners... ik dacht het niet, maar weet het niet zeker
|
|
|
Post by Marcel on Apr 7, 2005 21:00:59 GMT 1
Hallo Maarten,
Rolroeren wel of niet maakt eigenlijk niet zo gek veel uit. Het enige verschil is dat het vliegtuig iets directer reageert tijdens het maken van een bocht. Maar om te leren maakt het niet veel uit, omdat het bij beginners vliegtuigen ook vaak nog eens om langzamere vliegtuigen gaat. Mocht je het verschil een keer willen proberen, meld je een keer aan om te komen kijken en dan zou je met onze vliegtuigen een proefvlucht kunnen maken.
Groetjes Marcel
|
|
|
Post by Japio on Mar 15, 2008 23:50:13 GMT 1
@richard Ik lees het toch goed he, dat u vindt dat een easystar geen beginners kistje is. Ik hoop niet voor u dat u die beginners, die met een easystar zijn begonnen, te eten moet geven. MaartenGewoon een easystar kopen en na 3 x met een instrukteur gevlogen te hebben kun jij je redden met vliegen, geloof je mij niet kijk dan even op dat andere forum over modelbouw daar vindt je een enorme hoeveelheid aan info over die easystar. Een toppie beginners kissie hoor gewoon lekker kopen niks mis mee
|
|
|
Post by Danny on Mar 18, 2008 12:44:25 GMT 1
@ Japio, Als je de topic goed gelezen had, heb je kunnen zien dat het een discussie van 3 jaar geleden betreft Groeten Danny
|
|